Nincs mit főzni, de azért nagyon jó magyarnak lenni

Mert, nem baj, ha utál bennünket a szomszédunk, mi is viszont utáljuk, ha feljelent, majd mi is feljelentjük.
Mert mi a házunkat vagy lakásunkat úgy béreljük valamelyik banktól, ami a sajátunk volt nem olyan régen, és nem forinttal fizetjük a bérleti díjat, hanem nagyképűen svájci frankkal.
Van autónk is, csak nincs kifizetve, azt is úgy béreljük tripla áron.
Mi sírva is tudunk vigadni, minden rosszban találunk valami jót, a jóban meg valami rosszat.
Jókat tudunk derülni a saját bajainkon.
A globális felmelegedéstől lecsökkent az életterünk, de mi a jég hátán is megélünk.
Egyetlen egy nemzetnek nincs ennyi lyuk a nadrágszíján, mi még mindig tudjuk húzogatni.
Káromkodhatunk a világ minden táján, a nyelvünket úgysem érti senki, a böszme szót semmilyen más nyelvre nem lehet lefordítani.
Sok mindenben világelsők vagyunk, pl nálunk van a legtöbb alkoholista, öngyilkos és prostituált.
Egyetlen más országban nincs ennyi tolvaj.
A focink a világon a legjobb, mi még az angolokat is megvertük.
A mezőgazdasági adottságaink kiválóak a sok napsütés miatt, nézz csak körül , egyre több a barna ember!!!

6 megjegyzés:

Ébresztő írta...

Kedves Marcsi!
Megdöbbenve olvasom a cikkeit, különösképpen ezt itt. Úgy érzem, ön rendesen el van tévedve.
Kezdjük az elején.
A lakást vagy a házat bérli a banktól, az autót úgyszintén? Miért is? Mert hitelt vett fel rá, és nem tudta fizetni? Nagyon sokan estek ebbe a hibába, és látja, a baj itt kezdődik.
Mert ugye nagyon könnyű a bank pénzét költeni, ha meg majd fizetni kell, akkor majd lesz valahogy. Jó belőle lakást meg autót venni, meg plazma tévét, házimozit. Mindezek előtt gondolkodni kellene. Lehetőleg fel sem venni a hitelt, hanem összerakni a pénzt, és majd ha összegyűlik, akkor venni lakást. Ha sehogy sem megy hitel nélkül, akkor úgy felvenni, hogy az ne legyen nagyobb, mint amennyi albérletet fizetnénk.És még véletlenül sem költeni tévére meg mosógépre.
de tudja mit, a probléma talán még korábban kezdődött. Nincs mit főzni? Talán azok közé tartozik, akiknek büdös lett a tyúk meg a disznó? Pedig a tyúk abból is megél, amit összekapirgál magának, és abból tojik minden nap tojást, sőt, megnő, és lehet belőle húsleves, meg rántott szelet, meg sült csirkecomb. Látja, hogy van mit főzni, még ha az ember kódis is?
És vajon tudja azt, hogy nemcsak az öngyilkosok és alkoholisták számában vagyunk világelsők? Tudja, hogy mi adtuk a legtöbb szentet a világnak? Hogy az orvosaink világhírűek? Hogy mennyi magyar tudós vitte előbbre a világ sorsát? És azt tudja, hogy a magyar nyelv egyedülálló a világon? Ha most kiutazna pl. kazahsztánba, meglepődne, milyen könnyen szót értene az ottani emberekkel pedig a népcsoportunk jóval több, mint ezer éve elvált egymástól. Azt biztosan tudja, hogy a britek nem tudnak Shakespeare-eredetit olvasni, mert nem értik meg. Sőt, a London küldvárosi is alig érti a belvárosiakat! Ehhez mit szól?
Tudja, bármennyire is nehéz az élet ebben az országban, igenis jó magyarnak lenni! De nem az olyanok miatt, mint Ön is, hanem azok miatt a felmenőink miatt, akik az életüket is odaadták azért, hogy előbbre vigyék a sorsunk alakulását. Úgyhogy jó lenne abbahagyni a nyivákolást és észbe kapni! Ha nincs mit enni, tartani tyúkot, disznót! Elmenni vidékre dolgozni! Mert tudja, itt mindig van dolog azok számára, akiknek nem büdös a munka. Tárt karokkal várjuk.

Unknown írta...

Ébresztő!

Bár nem szeretem ha névtelenül írnak, vagy éppen nekem akar valaki ébresztőt fújni a blogomban. Bár tegeződni szoktam a neten, itt a blogban is, de kénytelen vagyok a szokásomtól eltérően válaszolni, szerintem Ön tévedt el, nem kicsit, nagyon is!!!
Azt írtam volna, hogy én nem tudom fizetni?- ezt nem hiszem, mert nincs is így, de rajtam kívül sok millióan vannak, akik nem tudják. S ez a különbség kettőnk között, hogy én látom és átérzem mások problémáit, amire Ön nem képes.
Persze, tudom én is, hogy vannak, akik önhibájukból kerültek ilyen eladósodott helyzetbe, de azért nem kell általánosítani. Ugyanis a világ fejlődésével változnak az igényeink is, igenis hogy kell mosógép, meg tévé is, és hogy szeretnének sokan saját lakást, autót, ez tök természetes, még ha ezt Ön másképpen is gondolja.
Komolyan mondja, hogy a tyúk tojik minden nap tojást és meg is nő?- hát ha ezt nem írta volna le nekem, biztos hülyén halok meg.
Azt viszont nem részletezte, hogy mitől nő meg a tyúk, mitől tojik tojást?
Csak ne hogy elbízza magát, hogy Önnél van a bölcsek köve, képzelje csak el tudom, hogy mennyi tudós került ki e hazából, és mennyi világhírű orvos, csak azt kifelejtette, itthon nem voltak megbecsülve, és ma sincsenek sajnos, és nem a mi országunk gazdagodott általuk.
A szentek ugyan nem érdekelnek, én nem vagyok szent, de nem is szeretnék az lenni.
Nem szeretném megbántani, de azt hiszem Ön nyugdíjas, és valahol leragadt a szalmazsáknál.
Én is azt írtam, jó magyarnak lenni, én is büszke vagyok az őseinkre, csakhogy most nekünk dolgunk, hogy előrébb vigyük az országot, ne a múltba tekintgessünk, ja és még egy fontos dolog, amit Ön nem ért egyáltalán, nem vissza fejlődni akarunk a kapához, kaszához, az a világ elmúlt, és még egyszer hangsúlyozom Ön esett tévedésbe.
Ne mi igyuk a levét a gyurcsányi ámokfutásnak, aki a a történelmünk legkártékonyabb, legelvetemültebb miniszterelnöke volt. Remélem hamarosan rá kerül a sor, és oda megy, ahova való.
Még valami, amit Ön nyivákolásnak nevez, nem az, egyáltalán nem, sajnos a szomorú valóság.

Névtelen írta...

Kedves Marcsi!
22 éves agrár-egyetemen diplomázó vidéki lány vagyok, és 3 éves korom óta mitől nő meg a tyúk. Meg azt is, hogy addig kell nyújtózkodni, amíg a takarónk ér. Ha nem telik tévére, akkor nem veszek, és ez ilyen egyszerű. És akkor majd nem viszi el a bank a fejem felől a házat. Igen, lehet, hogy most olyan világot élünk, amikor annak is örülni kell, ha van mit enni, de higyje el, de meg kell próbálni ezen változtatni. Nem úgy, hogy sírunk-rívunk éhesen, és közben nézzük a MÓnika show-t a tévén, amit hitelből vettünk. Szerintem aki öncélúan vesz fel hitelt, és aztán nem tudja azt fizetni, az igenis önhibájából jut oda, ahova. Higyje el, hazánk eddigi politikai elitjét, ideértve főleg a baloldalt, de jórészt a Fideszt is, nálam kevesen hibáztatják jobban az ország gazdasági helyzetéért. De még véletlenül sem azért, ha a Kis Pistának elvitte a házát a bank. Mert azt a hitelt nem a Gyurcsány vette fel a Kis Pistának, hanem a Kis Pista maga. Nem a Gyurcsány mondta, hogy vegye fel a hitelt.
Mellesleg, a kapától és kaszától nem tértünk el, így nem is kell hozzá visszatérni. Ma Magyarországon nagyon sokan élnek a mezőgazdaságból, termelik a búzát, hogy maga tudjon olcsó kenyeret venni a teszkóban, meg termelik a tejet is, ami ugye maga szerint annyira rákkeltő. Az egy dolog, hogy a maga fejében ekkora nagy a sötétség, de kérem, ne terjesszen hülyeségeket nyilvánosan. Elég nagy badarság leírni azt a nyilvánvalóan nagy hazugságot, hogy a tej rákkeltő, és közben elhallgatni azt, hogy a rengeteg adalékanyag amit elfogyasztunk, na az az igazán rákkeltő. És remélem most nem akar a megengedett határértékekkel visszavágni.. Mert lehet, hogy a teszkós kenyérben még határérték alatt van a gumiarábikum, mega gépsonkában is, de a kettőben együtt már nem..
Úgyhogy mégegyszer is azt ajánlom Önnek, hogy ne nyivákoljon, meg ne terjessze a pesszimizmusát, hanem arra buzdítsa az olvasóit, hogy próbáljanak kilábalni a helyzetükből, és ne belesüllyedni abba.
Azt pedig olvastam, hogy Ön is leírta, hogy "jó magyarnak lenni" - de ez nyilvánvalóan cinikus megjegyzés volt. Nem tudok mást írni, csak azt, hogy ébresztő!

Unknown írta...

Aha, nagyon vágom már, de így éhen halnak a tyúkok:), és higgye azt is el nekem, van némi rálátásom a mezőgazdaságra. Elég szomorú, hogy itt tart az ország, amikor mezőgazdasági nagyhatalom lehetnénk.
Nagy tévedés, nem vagyok pesszimista, csak az a baj, Ön nem érti az iróniát, vagy nem olvassa el rendesen a mondandómat.
Azért azt tisztázzuk, a gazdasági helyzet és a lakosság eladósodása között elég nagy az összefüggés, sokan azért nem tudják fizetni a hitelüket, hiteleiket, mert éppen elveszítették a munkájukat, de ezzel be is fejeztem ezt a témát.
Buzdítanám én az embereket, nemcsak itt a blogban, hanem a közvetlen környezetemben is, de a magyar mentalitással elég nehéz kezdeni valamit, azt hiszem e témáról külön blogot kellene indítani, bár van ilyen is, csak folytatni kell, köszönöm hogy felhívta a figyelmemet.
Egy olyan világban, és ahogy most élünk, egyre fontosabb szerepet kap a gondolkodás és az intellektus, de hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy az embernek nem az agya az egyetlen szerve, amely képes döntéseket hozni. Legalább ennyire fontos - ha nem fontosabb - a szív. A szívhez kapcsolódó érzések töltik el az embert lelkesedéssel, melynek közvetítésével érezni tudjuk, összetartozunk, hogy közös cél lebeg előttünk, hogy egymást mindenben hajlandóak vagyunk segíteni, de nem csupán gondolkodásmódban, intelligenciában van különbség az emberek között, de szívbéli képességekben is. Van, aki nagyon okos, kiszámított, logikus, de a szeretet melegsége hiányzik minden megnyilvánulásából.
Akiben erős a szeretet, az a szívében érzi, összetartozunk, hogy együtt többre vihetjük, de ezzel értetlenül állnak sokan, akik még nem tudnak a szívükre hallgatni, akikben még mindig erősebb a félelem, akiket könnyebb megijeszteni - és ezáltal vezetni, sőt, félrevezetni is könnyebb. Nem érzik az összetartó erőt, nem sejtik a lehetőséget, és erősen meg vannak győződve a maguk igazáról. Az önös érdekek érvényesítésének és a másokkal való összefogásra való képtelenségnek a hátterében azonban, ha igazán mélyre ásunk, megtaláljuk a félelmet.
Ezt a félelmet pedig nem könnyű eloszlatni, de talán nem lehetetlen. A legnagyobb sötétséget is enyhíteni lehet egy kis fénnyel, akkor a félelmeket is lehet enyhíteni egy kis szeretettel. Ahogy a sötétség sem tud ellenállni a fénynek, úgy foszlik szerte a félelem a szeretet hatására. A szeretet hullámhossza mindent felülírhat.
Amint eltűnik a félelem árnyéka, azonnal tudni fogjuk, hogy összetartozunk, hogy együtt, egymást segítve többre megyünk ,és ismét nemzetté áll össze az a magyar nép, amely találmányaival eddig is gyakran bámulatba ejtette a világot.
És most azokra gondolok, akik mindezt nem értik és nem érzik. Egyetlen módon segíthetjük őket: elfogadással és megértő szeretettel. És akkor szívük megnyílik majd, mint ahogyan kinyílik a virág a nap sugarainak a hatására.
Nagyon kérlek, ne fogjunk egymásra ilyeneket, hogy a másik agyát elborítja a sötétség, mert nincs ez így jól, és ha legközelebb írsz, ugyanis ebben biztos vagyok, áruld el a keresztneved, légy szí?!

Névtelen írta...

Nem tudom, hogy mi volt ez a vasárnapi példabeszéd, de nyilván nem válasz az én reakciómra. Nem kell kitérni a válaszadás elől, vannak tények, amiket Ön állít, és amiknek nincs semmi valóságalapja - persze, megértem, hogy erre már nincs nagyon mit írni.
Ami az előző bejegyzését illeti, az pedig nagyon szép és jó, és én hiszek a szív erejében, de ez eddigi bejegyzései mind nem erről szóltak, és nyilván én sme ezekre reagáltam, hanem a "nincs mit főzni, de azért nagyon jó magyarnak lenni" mentalitású cikkére. És hiába folytatunk a magyar mentalitásról eszmecserét, meg ostorozhatjuk a magyar népet ilyen és ehhez hasonló badarságokkal, de egy olyan ember mint Ön, aki ilyen cikkeket ír, és ezzel nem a kilábalás, hanem a még mélyebbre süllyedés útján terelgeti az embereket, hát egy olyan ember ne méltassa a honfitársai hozzáállását és a nemzeti pesszimizmust. Ha tisztában van vele, hogy milyen a hangulat az országban, akkor ne ilyen lesújtó és önsirató bejegyzéseket írjon, hanem a felemelkedés útján igazgassa az embereket.
Tisztában vagyok vele, hogy sokan a munkájuk elvesztése miatt nem tudják fizetni a hiteleket, ugyanakkor Önnel ellentétben azt is látom, hogy nincs az a pénz, amiért egyesek bizonyos munkákat ellátnának. nem tudom, más iparágakban mi a helyzet, de a mezőgazdasági foglakoztatókhoz nap mint nap járnak a munkanélküliek olyan kijelentésekkel, hogy :"én nem akarom ám ezt csinálni, csak kiküldött a közvetítő, írja már alá a papíromat hogy nem feleltem meg, aztán viszontlátásra". Senkinek nem fog a sült galamb a szájába repülni, és a szomszéd országokban sem fizeti ki senki a lakosság hiteleit, úgyhogy tessék nekiállni dolgozni,elfelejteni a lustaságot meg a nagy igényeket, csak így lehet talpra állni. Aztán akkor majd lesz mosógép is, meg tévé is. Senki nem kap ingyen semmit. Sőt, ha a munkájához még a szív erejét is hozzáadja, annak meg még inkább meglesz az eredménye. A keresztnevemről meg annyit, hogy én is írhatnám, hogy Terka vagyok, vagy Panka vagy Jóska, teljesen mindegy mit írok ide le, nem az a lényeg, hogy kinek milyen színű a haj a fején, ezek az idők már elmúltak. Csak gondoljon bele abba amit írok, és kérem, ne siránkozzon már annyit. Fel a fejjel, nem olyan rossz ez az ország, mint ahogy azt sokan beállítják. Mindenkinek vállalnia kell a keresztjét.

Unknown írta...

Mindössze annyi volt, amit Ön példabeszédnek nevezett, megpróbáltam leírni milyen a társadalom lelki állapota. Szerintem, nem én vagyok, aki badarságokat beszél és ír, és ne gondolja, hogy esetleg nem vagyok képes megválaszolni az Ön diplomás 22 éves bölcsességeit, akkor nagyot téved, csak azt hiszi magáról, még be is képzeli, hogy fiatal és okos. Nahát!!!!
Ja igen, én megértem ezeket az embereket, akik nem akarnak éhbérért és bérszolgák lenni 50 ezer Ft –ért, mert ebből igazán nincs mit tenni a fazékba, ennyi pénz kell a villany, víz és gáz számlára. Persze Ön szerint az sem kellene, túl nagy az igény. Akkor lenne még csak igazi a nemzeti összefogás, ha a munkavállalók egybe hangzóan kiállnának amellett, ennyi pénzért nem dolgozunk senkinek, majd akkor elgondolkodnának a gonoszok.
Tudja, azért leírom magának, bár úgysem érti, ezt a blogot pontosan azért írtam így, hogy lazítsunk, nevessünk a kínjainkon, talán könnyebben át vészeljük a nehéz időket, de ez bizonyára magas labda belátni a sorok közé.
Még egyszer, lassan írom, hogy megértse, nem siránkozom, nekem erre nincs okom, nem akarom felvilágosítani, hogyan élek, mint élek, nem ide való, ahogy a Terka, Panka és Jóska.

Keresés ebben a blogban

Rendszeres olvasók